Nabestaandendossier

Een persoonlijk dossier met belangrijke informatie, wensen en mogelijke instructies.

Het lijkt misschien nog ver weg, maar heb je wel eens nagedacht over wat er na je overlijden met de spullen moet gebeuren? Weten de nabestaanden waar ze belangrijke gegevens kunnen vinden als je er niet meer bent en kennen ze de persoonlijke wensen? Heb je de accountgegevens van je partner paraat van al die zaken die tegenwoordig online gaan? Heb je een idee wie de rechtmatige erfgenaam van de (inhoud van de) telefoon en computer wordt na overlijden? 

Waarom een dossier voor de nalatenschap?

Dit handige en overzichtelijke naslagwerk is bedoeld voor wie zijn belangrijke zaken geregistreerd wilt hebben. Te gebruiken voor jezelf en als naslagwerk voor diegene die de administratie moet overnemen bij ziekte of overlijden. Steeds meer mensen zijn zich hiervan bewust en willen de wensen van de nalatenschap overzichtelijk achterlaten voor hun nabestaanden.

Welke belangrijke informatie leg je vast?
*  Persoonlijke- en medische gegevens, de financiële zaken (inkomen, pensioen en vermogen) en de woning.
*  De aanwezige lidmaatschappen en abonnementen.
*  Wensen over de bestemming van de social media accounts.
*  De vindplaats van belangrijke papieren, zoals een codicil, uitvaartwensen en sleutels.
*  Of er een vertrouwenspersoon en toezichthouder is en zo ja, wie?
*  En verder alles wat in het hoofd zit en niet vergeten moet worden. 

Flexibel document
Het nabestaandendossier is een rechtsgeldig en flexibel document. Dat betekent dat het aangepast en aangevuld wordt bij wijzigingen. Het ondertekende en gedagtekende nabestaandendossier ligt thuis in een map of is digitaal opgeslagen op een informatiedrager of in de cloud. Wees voorbereid en laat je naasten weten dat dit dossier bestaat.

Werkmap administratie
Om een overeenkomst, lidmaatschap of online account tijdig (online) te kunnen opzeggen of wijzigen is gebruikersinformatie nodig. Die informatie leg je vast in een werkmap voor de administratie.

Werkwijze

Ik vind het belangrijk dat iedereen zich welkom en veilig voelt bij Zaak van Opruimen.  
Op vertrouwen, met persoonlijke, energieke aandacht en respect voor jouw spullen.

  1. Kennismaking
    We maken vrijblijvend kennis via een telefonische intake.
  2. Laten we starten
    Voor het maken van een conceptdossier vraag ik vooraf via de e-mail alvast de eerste informatie.
  3. Begeleiding
    Bij jou thuis bespreken en testen we het concept in de praktijk.
  4. Resultaat
    Het nabestaandendossier wordt geleverd op een informatiedrager (usb-stick) voor eigen gebruik en/of een papieren versie van het dossier.

Kosten

Natuurlijk kost de investering voor rust, ruimte en overzicht geld. Het verdient zich vaak dubbel en dwars terug.

Kennismakingsgesprek: Een telefonische intake of een kennismakingsgesprek op locatie is gratis.
All-in tarief: Het tarief voor het maken van een nabestaandendossier bedraagt €145,- (vrijgesteld van btw tot 31-12-2020).
Dit is gebaseerd op drie uur ondersteuning en een update na een kalenderjaar.
Reiskosten: Met de auto kan ik overal komen, maar voor afstanden tot 10 kilometer kom ik liever op de fiets en zijn de reiskosten inclusief. Vanaf 10 kilometer: € 0,25/kilometer (exclusief eventuele parkeerkosten).
Annulering: Begeleiding sessies die binnen 24 uur voor de afspraak worden afgezegd worden voor 50% doorberekend.

“Jeetje, dat moet ik eigenlijk ook nog eens regelen, zelfs mijn partner weet niet eens waar mijn gegevens liggen.” 

Contactformulier*

         * De gegevens worden verwerkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming, zie het privacybeleid.




    Ik wil graag:
    Een kennismakingsgesprekEen vraag stellenTeruggebeld worden