Nabestaandendossier

Een persoonlijk dossier met belangrijke informatie voor de nalatenschap.

Heb je wel eens nagedacht over wat er na je overlijden met de spullen moet gebeuren? Zijn jouw nabestaanden op de hoogte van jouw wensen en belangrijke gegevens als je er niet meer bent? Kun je de online accountgegevens van je kind of partner vinden als dit nodig blijkt? Steeds meer mensen zijn zich hiervan bewust en willen de wensen van de nalatenschap overzichtelijk achterlaten voor hun nabestaanden.

Persoonlijk memo
Wil je jouw belangrijke zaken registreren? Aan de hand van het format van Zaak van Opruimen doorlopen we samen alles wat in het hoofd zit en niet vergeten moet worden. We leggen de gegevens vast in een persoonlijk dossier. Een handig en overzichtelijk naslagwerk voor jezelf en voor diegene die de administratie moet overnemen bij ziekte of overlijden. 

Welke gegevens?
Persoonlijke- en medische gegevens, de financiële zaken en de woning. De aanwezige lidmaatschappen en abonnementen. De vindplaats van belangrijke papieren, zoals een codicil, uitvaartwensen en sleutels. Of er een vertrouwenspersoon en toezichthouder is en zo ja, wie? Wensen over de bestemming van de social media accounts.

Flexibel document
Het nabestaandendossier is een rechtsgeldig en flexibel document. Dat betekent dat het aangepast en aangevuld wordt bij wijzigingen. Het ondertekende en gedagtekende nabestaandendossier ligt thuis in een map of is digitaal opgeslagen op een informatiedrager of in de cloud. Wees voorbereid en laat je naasten weten dat dit dossier bestaat.

Werkmap administratie
Om een overeenkomst, lidmaatschap of online account tijdig (online) te kunnen opzeggen of wijzigen is gebruikersinformatie nodig. Die informatie leg je vast in een werkmap voor de administratie.

Werkwijze

Ik vind het belangrijk dat iedereen zich welkom en veilig voelt bij Zaak van Opruimen.  
Op vertrouwen, met persoonlijke, energieke aandacht en respect voor jouw spullen.

Kennismaking
We maken vrijblijvend kennis via een telefonische intake.

Laten we starten
Opvragen eerste informatie voor het maken van een conceptdossier.

Begeleiding
Bij jou thuis bespreken en testen we het concept in de praktijk.

Resultaat
Levering op een usb-stick en/of een papieren versie van het dossier.

Kosten

Natuurlijk kost de investering voor rust, ruimte en overzicht geld. Het verdient zich vaak dubbel en dwars terug.

Kennismaken
Een telefonische intake of een kennismakingsgesprek op locatie is gratis.

All-in tarief 
€145,- (geen btw)
Incl. 3 uur ondersteuning en een update na een jaar.

Reiskosten
tot 15 kilometer inclusief, hierboven € 0,25/kilometer (exclusief parkeren). 

Annulering
Voor afzeggingen <24 uur voor de afspraak geldt een doorberekening van 50%.

“Jeetje, dat moet ik eigenlijk ook nog eens regelen, zelfs mijn partner weet niet eens waar mijn gegevens liggen.” 

Contactformulier*

         * De gegevens worden verwerkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming, zie het privacybeleid.




    Ik wil graag:
    Een kennismakingsgesprekEen vraag stellenTeruggebeld worden