Nabestaandenzorg

Informatie, advies en emotionele zorg gericht op de persoonlijke situatie rondom een overlijden.

Doodgaan hoort bij het leven. Het (naderend) overlijden van een dierbare blijft toch een gevoelig onderwerp en heeft een enorme impact. Vragen en onzekerheden komen op je af en waarschijnlijk heb je hier niet eerder mee te maken gehad. Terwijl je die kostbare tijd het liefst zonder zorgen doorkomt.

Specialisatie nabestaandenzorg
Zaak van Opruimen heeft de specialisatie nabestaandenzorg en is aangesloten bij het Landelijk Platform Nabestaandenzorg. De ondersteuning is gericht op de praktische regelzaken in deze emotionele periode. Uit eigen ervaring weet ik dat je als nabestaande namelijk pas echt kunt rouwen als je deze lastige fase met zorg kunt beleven. 

Stilstaan bij je eigen overlijden
Het is zo belangrijk om zaken, waar mogelijk, al vóór overlijden te regelen. Is de administratie op orde en hebben jouw nabestaanden inzage in jouw belangrijke gegevens? Zo kun je met een levenstestament de regie houden als je door ziekte niet meer in staat bent om zelf te handelen. Ik help met de voorbereiding op de vastlegging bij de notaris. 

Direct na overlijden dierbare
De uitvaartverzorger verzorgt een mooi afscheid. Er zijn ook administratieve zaken die aandacht vragen, zoals het verzamelen van adressen voor de rouwkaart en contact met instanties. Vind je het lastig om te bepalen wat direct moet gebeuren en wat nog even kan wachten? Ik help je om hier overzicht in te krijgen.

Binnen een maand na overlijden
Vaak wordt onderschat hoeveel tijd en energie er gaat zitten in de administratieve nasleep na een overlijden. Als nabestaande heb je rechten en plichten en krijg je te maken met verschillende instanties. Op welk moment moet je wie informeren? Wat moet worden gewijzigd of opgezegd? Welke keuzes kun je maken en waar begin je?

Nabestaandengesprek
In ons gesprek is ruim aandacht is voor jouw verhaal. Daarna nemen we de belangrijke praktische en administratieve punten door en brengen we de nieuwe situatie in kaart. Afhankelijk van de behoefte maken we een vervolgafspraak over de afhandeling van de administratie, de nalatenschap of hulp bij opruimen van de dierbare spullen of de woning.

Senioren en administratie
Veel zaken gaan tegenwoordig online en met het ouder worden is het soms lastig om vertrouwen te houden, of te krijgen in de administratie. Als je niet kunt terugvallen op de sociale omgeving kunnen we samenwerken om het overzicht weer terug te krijgen in de thuisadministratie.

Werkwijze

Ik vind het belangrijk dat iedereen zich welkom en veilig voelt bij Zaak van Opruimen.  
Op vertrouwen, met persoonlijke, energieke aandacht en respect voor jouw spullen.

Kennismaking
We maken telefonisch kennis.

Laten we starten
In een persoonlijk gesprek (1-2 uur) zetten we alles
op een rijtje. 

Begeleiding
Ontzorgen bij de praktische zaken van de nalatenschap met aandacht voor verdriet. 

Resultaat
Overzicht in de regelzaken met aandacht voor de spullen die achterbleven. 

Kosten

Natuurlijk kost de investering voor rust, ruimte en overzicht geld. Het verdient zich vaak dubbel en dwars terug.

Kennismaken
Dit kennismakingsgesprek is vrijblijvend en kosteloos.

All-in tarief
€95,- (geen btw).
Incl. voorbereiding en kort verslag. 

Reiskosten
Tot 15 kilometer inclusief, hierboven € 0,25/kilometer (exclusief parkeren). 

Annulering
Voor afzeggingen <24 uur voor de afspraak geldt een doorberekening van 50%.

Goed te weten

Belangrijk
Door op de website je en jij te gebruiken wordt de inhoud wat persoonlijker. Wat we samen bespreken blijft onder ons.
We volgen de richtlijnen van het RIVM.

Doorverwijzen
Mocht het noodzakelijk zijn of behoefte aan is, verwijs ik door naar een professional op een aanvullend werkgebied. Uitvaartbegeleiders of zorgverleners kunnen op hun beurt doorverwijzen naar een aanbieder van nabestaandenzorg.

Overige dienstverlening
Ondersteuning bij de thuisadministratie. 
Informatie uit de administratie vastleggen in een nabestaandendossier.

Onafhankelijk
Zaak van Opruimen werkt zelfstandig (geen onderdeel van een bedrijf) en levert onafhankelijke dienstverlening.

Contactformulier*

         * De gegevens worden verwerkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming, zie het privacybeleid.




    Ik wil graag:
    Een kennismakingsgesprekEen vraag stellenTeruggebeld worden