Opruimbegeleiding

Je huis is jouw veilige kasteel. Een plek waar je graag thuiskomt en comfortabel kunt leven.

Niet georganiseerd zijn komt veelal door het gebrek aan tijd, kinderen en ouders die alle aandacht opeisen en de stroom van spullen die, vaak onbewust, je huis binnen sijpelt. Ergernis over de chaos komt een op de zes huishoudens voor!
Je kijkt om je heen en het lijkt of het bij een ander zo gemakkelijk gaat. Was het maar waar! Om alle ballen in de lucht te houden moeten zij ook tijd reserveren om de zaken op orde te houden. En prioriteiten stellen door af en toe eens ‘nee’ te zeggen.

Jong of al wat ouder, voor nu of voor later, het juiste moment om te gaan opruimen is vandaag. Ik help je organiseren en met het behalen van je doelen. Ga je voor een leefbaar huis, meer overzicht, rust en energie en tijd voor de dingen die er écht toe doen?
Het is de investering waard!

Rommel opruimen

Opruimen is keuzes maken en herbezinnen op de hoeveelheid aanwezige materiële spullen.

Veel spullen om je heen verzamelen kan je huis ‘zwaarder’ laten aanvoelen. Door op te ruimen laat je de energie weer stromen en samen opruimen geeft een extra ‘boost.’ Hou het simpel en overzichtelijk en laat je huis weer ‘drijven.’
Met minder spullen om je heen is opruimen en schoonmaken zo gebeurd. Maar pas op….opruimen werkt verslavend!

Spullen uit nalatenschap

Nabestaanden erven graag iets uit de nalatenschap dat zich aan jou herinnert. Ze kunnen helaas niet alles bewaren.

Alles bewaren is geen optie. Wat laat jij achter? Door, tegen het einde van je leven, jouw materiële bezittingen bewust te gaan opruimen, ordenen of wegdoen kies je zelf de beste bestemming. Met een leven achter de rug gaat het opruimen van een huis vol bezittingen over herinneringen en emoties. Dat is een emotioneel en moedig proces waarbij soms snel gehandeld moet worden als een woning of kamer leeg opgeleverd moet worden.

Verhuizen

Een verhuizing is vaak een emotionele gebeurtenis en ondanks de verhuistips lukt het vaak toch niet om zo’n ingrijpende periode relaxed door te komen.

Voorafgaand aan de verhuizing zoeken we samen alles uit en je neemt alleen die spullen mee naar het nieuwe huis waar je blij van wordt. We maken je huis “Fundaproof.”  Een opgeruimd huis verkoopt immers beter. Na het uitpakken van de laatste doos voelt de nieuwe woonplek weer snel als thuis. Verhuisberichten versturen en genieten maar!

Foto's

Foto’s zijn een waardevol bezit en vertellen veel over een leven. Het bekijken van foto’s roept herinneringen op en daarom is het fijn als deze beschermd worden.

Omdat het zo makkelijk is om overal foto’s van te nemen groeien de aantallen en dan is de vraag: ‘Waar moet ik dit allemaal bewaren?’ Foto’s in dozen, albums, lijsten of los in een enveloppe. En duizenden digitale foto’s op de computer, smartphone of op een externe informatiedrager. Samen stellen we het beeldmateriaal veilig zodat je er nu én in de toekomst van kunt genieten.

“Wat je in je handen houdt kun je verliezen, maar wat je in je hart bewaart zul je nooit kwijtraken.”  – S. La Rosa –

Werkwijze

Ik vind het belangrijk dat iedereen zich welkom en veilig voelt bij Zaak van Opruimen.  
Op vertrouwen, met persoonlijke, energieke aandacht en respect voor jouw spullen.

Kennismaken
We maken telefonisch en vrijblijvend kennis en bespreken de hulpvraag.

Begeleiding
Ik ondersteun en adviseer. Je bepaalt het tempo en beslist zelf over “bewaren” of “weg doen.”

Resultaat
Je wordt weer blij van de spullen om je heen. Je ervaart minder stress en meer ruimte om je heen.

Kosten

Natuurlijk kost de investering voor rust, ruimte en overzicht geld. Het verdient zich vaak dubbel en dwars terug.

Kennismaken
Het kennismakingsgesprek (telefonisch of op locatie) is kosteloos.

Tarief
€45,- / uur (zonder btw).
Minimaal 2 uur per afspraak.

Reiskosten
€ 0,25/kilometer
(exclusief parkeren). 

Goed te weten

Belangrijk
Door op de website je en jij te gebruiken wordt de inhoud wat persoonlijker. Wat we samen bespreken blijft onder ons.
We volgen de richtlijnen van het RIVM.

Overige dienstverlening
Ondersteuning bij de thuisadministratie. 
Informatie uit de administratie vastleggen in een nabestaandendossier.

Onafhankelijk
Zaak van Opruimen werkt zelfstandig (geen onderdeel van een bedrijf) en levert onafhankelijke dienstverlening.

Tegemoetkoming in de kosten
Voor houders van een Persoonsgebonden budget (Pgb) met indicatie ‘individuele begeleiding.’ 

Contactformulier*

         * De gegevens worden verwerkt volgens de Algemene Verordening Gegevensbescherming, zie het privacybeleid.