Contact met Ester
Wil jij ook samen praktisch aan de slag met jouw uitdaging, op een persoonlijke en respectvolle manier? Laat van je horen!
Contactformulier
Openingstijden
De openingstijden zijn dagelijks van 8.30 uur tot 21.00 uur. Afspraken zijn in overleg buiten kantoortijden mogelijk. Iedereen verdient 100% aandacht. Daarom neem ik tijdens mijn werkzaamheden de telefoon niet op.
Ester Wentzel
T: 06 419 15 022
M: info@zaakvanopruimen.nl
KvK: 77458842
Bank: NL68 INGB 0005 1555 10
Social media
Even voorstellen
Je wilt natuurlijk weten wie je in huis haalt, daarom stel ik me aan je voor. Ordenen en structureren zit in mijn DNA. Ik hou van praktische oplossingen voor meer overzicht. Mijn drijfveer is dat we met elkaar iets moois bereiken.
Het is heerlijk om thuis te komen in een opgeruimd en overzichtelijk huis. Ik hou ervan om op of rond het water te zijn en ben graag buiten om te fietsen, lezen en te tuinieren. Ik kook graag en vermaak me met sporten, computeren en creatieve hobby’s.
Mensen in mijn omgeving beschrijven mij als begripvol, geduldig, menselijk en oprecht. Een reactie: ‘De schaamte valt weg doordat ze zonder oordeel echt naast je gaat staan met veel respect voor de spullen.’
Ervaring
Soms zijn de omstandigheden zo dat het gewoon niet lukt. Voor en na het overlijden van mijn ouders heb ik ze kunnen bijstaan bij het op orde brengen van hun spullen en administratie. Mijn ervaring leert dat ieder moment geschikt is om opruimzaken en de achterstand in de administratie aan te pakken.
Ik realiseer me dat er meer ouderen zijn die het overzicht over hun administratie kwijt zijn. Veel instanties werken online en de bank zit niet meer om de hoek. Kinderen wonen niet altijd in de buurt en het is soms niet eenvoudig om de kinderen hiermee te belasten.
Ondernemerschap
Vijf jaar geleden schreef ik me in bij de Kamer van Koophandel met een helder doel: ondernemen met impact. Organiseren en opruimen als middel om fysieke en mentale ruimte te creëren. Toen de wereld stilviel tijdens het eerste coronajaar, begon ik de geleerde theorie toe te passen in mijn eigen huis. Zo ontdekte ik wat écht nodig was, nam afscheid van de fysieke ballast en ontwikkelde een eigen efficiënte en duurzame methode. Zo kon ik, als gecertificeerd professional organizer en nabestaandenbegeleider, ‘ondernemen met impact’ in de praktijk brengen. Inmiddels heb ik vele mensen en organisaties geholpen om met meer structuur rust en overzicht te krijgen.
Naast het ondernemerschap werk ik als teamcoach en beheers het werken met Windows, Android, Office, Google en Microsoft. Mijn ‘rugzak’ is gevuld met heel veel werk gerelateerde opleidingen en trainingen. Digitaal werken heb ik omarmd door mijn hele administratieve leven én foto’s samen te voegen tot een geheel dat, bij wijze van spreken, past op een USB-stick.
Duurzaamheid
Duurzaamheid ondersteun ik graag door afval gescheiden te verwerken, zuinig met energie om te springen en mijn afstanden met de fiets af te leggen. Zo mogelijk koop ik tweedehands en ik gun mijn spullen ook een volgende kans. Mijn werk organiseer ik zo veel mogelijk paper-less, zo min mogelijk printen dus. Op deze manier lever ik een bijdrage aan het milieu.
Uitdaging
Alleen maar doen wat je leuk vindt en alles aanpakken wat op je pad komt, dat gaat niet. Ook ik stond voor de uitdaging om keuzes te maken uit de spullen die ik wilde bewaren en de tijd die ik te verdelen had over werk, mijn gezin en mezelf. Door bewust te kiezen tussen bewaren of wegdoen ontdekte ik steeds meer wie ik ben, wat ik belangrijk vind en waar ik blij van word.